Automatic client uninstallation when license revoked
Client, which are in a licensed PUSH-OU get the agent automatically installed.
If the client is removed from this, the agent should also be uninstalled again (as with FDE).
The DCC/DOC must also be "informed" about this.
Background is that with a Client with an agent - if necessary inadvertently in the "wrong" OU was installed - but is outside of the "Licensed Group" can neither be administered nor even devices allowed without the agent clean - unfortunately only by "hand" is removed. With geographically distant devices within the organization, this leads to significant problems. With a "network rule" even a "remote session" is no longer possible.
we consider automatic uninstallation to be potentially dangerous. We recommend the use of a software distribution solution (UEM)
-
Damit auch unsere englisch-sprachigen Kunden an Ideen teilhaben und auch dafür stimmen können, haben wir Ihren Beitrag ins Englische übersetzt.
Bitte teilen Sie uns mit, wenn durch die Übersetzung der Inhalt der ursprünglichen Idee verfälscht worden ist. Wenn es für Sie einfacher ist, können Sie Ideen und Kommentare natürlich weiterhin in Deutsch verfassen.
Vielen Dank für Ihre Unterstützung. -
AdminUdo Riedel (CTO, DriveLock SE) commented
PM-954
-
Berndt Lippert commented
Hallo DriveLock,
Easy Drive Lock wurde damals 2015 mit Avira ohne mein tun dazu installiert, aber niemals gebraucht bzw.benutzt.
Alle Verusche Easy Drive Lock zu löschen schlugen fehl. Bekomme immer noch die Nachrichten vom Agent. Ich kann meinen Agent aber nicht löschen, weil gesagt wird, dass ein Programm da noch zugreift. Was muß ich tun, um den Agent zu löschen? Beseitigung der Leiche.
Bitte un Hilfe, danke.
Gruß von Berndt